Ei-maksettu mainos

Jos olisin kuulu bloggari, tästä postauksesta varmaan olisi mulle jotain hyötyä. Voisin esim kertoa leuhkasti että meillä on nyt Kartio-juomalaseja* ja selittää myöhemmin että * tarkoittaa että ne on blogin kautta saatu. Vaan en ole, joten ihan kiltisti olen marssinut Iittalan kauppaan laseja ostamaan.
Niitä laseja ostin sentään mainonnan uhrina, kun peräti kaksi lapsia omistavaa kaveria kertoi niiden olevan varsin kätsyjä mukeja vekaroille. Kävikin minulle epätyypillinen munkki, sillä lasit oli juuri lankeamiseni päivänä Kampituspäivillä halvennuksessa, huokeat 6€/ kaksi lasia. Tietenkin tarkan markan naisena siis maksimoin sijoitukseni ja aikomani kahden lasin sijaan ostin suoraan kuusi (ja kaksi viinilasia, se jos jokin on sijoitus mielenterveyteen!). Jos katsos menee vaikka jotenkin vahingossa rikki.

Kotona, puoli tuntia lasien ostamisen jälkeen, huomaan tyttäreni olevani minulle sukua. Se on perhana Lasinpudottaja. Kyllä olisi voinut laskea sen lasin pöydälle ennen kuin tippui syöttötuolista alas. Mutta niin kävi, että tyttö, lasi ja kivilattia selvisivät jokainen tästä yllättävästä kohtaamisestaan ehjin nahoin, ja nyt meillä on edelleen kuusi hyvää maitolasia.

Sitten se mainososuus: hyvin toimiva Facebookin markkinointiautomaatio kertoi minulle, että Iittalastapa saisi tälläisia Kartio-juomalaseja alennuksella. Menin katsomaan (tsing tsing Facebook) ja kyllä vain, nyt sinäkin voit omistaa kivilattian kestäviä laseja kohtuulliseen kolmen euron kappalehintaan! Iittalalla siis sama tarjous vielä 7.10. asti voimassa.

Paljon oleellisempi tieto on se, että maailman paras arvonta on käynnissä vielä pari päivää, 5.10. asti (tahtoo sanoa perjantai. Tämä teille muillekin kotona oleville, joille päivämäärät ei enää merkitse mitään).