Tukkajumala, bisnesbloggaaja

(Teksti sisältää yhteistyölinkkejä, merkitty *)

”Anna vaikuttaa 10 minuuttia”
Pah. 

Ihan jokainen kauneustuote, joka vaatii vaikuttamista, jää nykyään kaappiin. Voisiko joku kertoa mulle, miten päähän / sääreen / mestoille tungetaan jotain ainetta ja sitten nostellaan leluja, kannetaan sylissä, putsataan pöytää, viedään jäähylle ja puhalletaan pipiä sotkematta koko kotia jollain arveluttavalla aineella? Mainitsinko, että samalla pitäisi yleensä keikkua alasti?

Voinette siis kuvitella suhtautumiseni, kun sain tänään käteeni moista vaativan (ilmaisen) hiustenhoitotuotteen. Lunttasin heti ekana takaa tekstin ”anna vaikuttaa 10 minuuttia” ja tuhahdin huvittuneesti tuotteen ojentaneelle miesparalle; ”Siis ei tule kyllä onnistumaan”. Meinasin jo ojentaa tuon ihmeöljyn takaisin, ilmaista lahjontaa tai ei, sitten luin uudestaan ja tajusin että kaman voi tunkea päähän ennen suihkua. Success!

Siispä tänään iltapuurolla hengasi kahden ultraväsyneen lapsen lisäksi yksi rasvapää, onnellisena salaisesta spa-hetkestään. Sitten vaan koko poppoo marjoineen ja öljyineen suihkuun, loppuun harjaus sillä hittiharjalla ja meikällä on taas tukka kuin mainoksesta. Jos mainoksessa on kymmenen sentin juurikasvu ja kaksi tasoa babyhairia imetysten jäljiltä.

Tuo ihmeöljy, johon nyt ehkä vähän rakastuin, oli Yves Rocher:n hoitoöljy*, ja se hittiharja on Tangle Teezer, joka vammaisesta nimestään huolimatta onkin oikeasti aika hyvä. Kumpaakin voin suositella lämpimästi. Samoin suosittelen lämpimästi sitä tänään lahjonutta tahoa (aistinette puolueettoman mielipiteen?), TradeDoubleria*, kaikille bloggaajille. TD:n verkoston avulla saa omaan blogiinsa luontevasti istuvia mainoksia, joista voi saada vähän ropoa taskun pohjalle sinne nenäliinojen ja tuttien viereen. Liittyminen on helppoa ja mainosten määrän, tyylin ja sijoittelun voi valita ihan itse. Voi vaikka olla laittamatta niitä ollenkaan. Mutta ei kai ylimääräinen raha kellekään pahasta olisi, jos se tulee ikään kuin harrastuksen ohella?

Ainakin mun kokemus tästä vajaasta vuodesta yhteistyön parissa TD:n kanssa on ollut oikein positiivinen, olisi kiva kuulla mitä mieltä te olette olleet? Onko mainoslinkit merkattu riittävän selkeästi, onko niitä liikaa, istuuko ne muuten blogin linjaan?

Blogimaailma peittoaa junatkin.

Päivän koulutuksen innoittamana tutkin nyt Thinglinkin syvintä olemusta (jota en ainakaan ensi yrittämältä osannutkaan käyttää TD:n linkkien kanssa, Veera auta!!), mietin erilaisia turhia lastenvaatehankintoja ja yritän kiivaasti hahmotella teille lisää luettavaa. Jonossa on ainakin vihdoinkin juttua Projekti Rangasta, Kakkosen 12kk katsaus (A P U A!), ruokaostoksia arvonnan kera, siivoamisen uusia apuvälineitä ja ihan varmasti taas niitä Valeäitihetkiäkin. Vaikkapa se, kun tänään kerroin muiden kerholaisten lievästi ylisuojeleville hysteerisille äideille että ”jos sieltä kuuluu kops ja sitten tulee huutoa, ei kannata silti heti mennä. Annatte niiden kerho-ohjaajien hoitaa vaan”. Vieressä kuunnellut setämies totesi suorilta ”kuulostaa kauhealta”. No, elämä on.